Pelancongan Muzium Sonobudoyo Di Kota Yogyakarta
Pelancongan Muzium Sonobudoyo Di Kota Yogyakarta
Pelancongan Muzium Sonobudoyo Di Kota Yogyakarta,

Wisata Museum Sonobudoyo di Bandar Yogyakarta, Tempat Pelancongan Terindah - Jika anda sudah sering bercuti ke objek wisata pantai atau pun objek wisata alam yang lain, boleh deh anda cuba bercuti ke objek wisata yang menghidangkan aneka macam sejarah, budaya serta seni bina dari bangunan adat jawa yang kelihatan sangat mengagumkan, misalnya saja dengan objek wisata Museum Sonobudoyo yang berada di kota Yogyakarta tersebut. Di mana Muzium Sonobudoyo ini dulunya di dirikan oleh Sri Sultan Hamengkubuwana VIII ketika tahun 1935, yang mana Museum Sonobudoyo ini merupakan salah satu tempat pelancongan yang berupa rumah koleksi kebudayaan dan sejarah Jawa yang terbilang paling lengkap yang berada di Indonesia, selepas objek pelancongan muzium kebangsaan republik Indonesia yang berada di Kota Jakarta. Penasaran kan apa sajakah sejarah dari kebudaaan di Muzium Sonobudoyo tersebut? Simak saja di ulasan berikut ini mengenai pelancongan Muzium Sonobudoyo di bandar Yogyakarta tersebut.
Wisata Museum Sonobudoyo Di Kota Yogyakarta
Tarikan bersejarah di Muzium Sonobudoyo yang di buka dari jam 8 pagi hingga 2 petang, di mana untuk boleh masuk kearea muzium ini anda perlu membayar tiket kemasukan sebanyak Rp.3.000,00 per orangnya untuk pelancong tempatan, dan Rp.5.000,00 per orang untuk pelancong asing. Di Muzium Sonobudoyo ini anda akan mendapati pelbagai macam kebudayaan adat jawa, sehingga dengan bercuti ke tempat ini anda juga akan mendapat pengetahuan yang baru mengenai sejarah dan kebudayaan jawa. Sedangkan selain hal tersebut, di Muzium Sonobudoyo ini anda juga dapat menyaksikan persembahan wayang kulit yang dimainkan dengan menggunakan bahasa jawa asli dengan di iringi oleh alunan muzik Gamelang jawa yang terdengar sangat indah, persembahan dari wayang kulit ini boleh anda nikmati kira-kira jam 8 malam hingga jam 10 malam, dan untuk menontonya anda masih perlu membayar tiket lagi sebanyak Rp.20.000,00 per orangnya.
Apabila anda ingin bercuti ke Muzium Sonobudoyo yang terletak di jalan Trikora Nombor 06 Pendowoharjo ini, anda boleh kunjungi bersama keluarga atau sahabat anda. Sekian ulasan dengan judul pelancongan Muzium Sonobudoyo di bandar Yogyakarta.
Pelancongan Muzium Sonobudoyo Di Kota Yogyakartamanfaat daun kelor untuk diabetes

senarai makanan sihat untuk ibu mengandung sales makanan dan minuman punca kencing bau busuk makanan merosakkan otak

Tekan ikon dibawah ini untuk memberikan reaksi pada postingan ini
Komentar
Pilihan terbaik untuk dibaca

© 2016 | Fourlook.com
Fourlook Intranet by Kwikku Media Nusantara